قیمت آهن روند افزایشی دارد یا کاهشی؟
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طی دو هفته اخیر بازار داخلی با هیجانات کاذب و غیر منظقی همراه بود که موجب شد قیمت آهن آلات با افزایش نجومی همراه شود. طی هفته های اخیرقیمت میلگرد آجدارهمواره با افزایش همراه بود بطوری که اکثر کارخانه ها قیمت محصولات خود را با افزایش های چشمگیری اعلام کردند.

از این رو قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ کارخانه ابهر پس از چند دوره افزایش، کیلویی ۴۹۰۰ تومان اعلام گردید. کارخانه هایی همچون پرشین فولاد، آناهیتا گیلان و ذوب آهن اصفهان با افزایش قیمت چند مرحله ای، پایه قیمت محصولات خود را به کیلویی ۵۰۰۰ تومان رساندند. این در حالی بود که به دلیل هیجانات غیرمنطقی از شدت تخفیفات کاسته و بنا بر شنیده ها قیمت روز میلگرد آجدار با افزایش مجدد کیلویی ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومانی همراه شد.

بازار ورق ها نیز از این امر مستثنی نبودند بطوری که قیمت ورق گالوانیزه در طول یک ماه از حدود کیلویی ۷۰۰۰ تومان به کیلویی ۹۰۰۰ تومان رسید و کارخانه های تولیدکننده ورق روغنی نیز از اعلام قیمت خودداری کردند.

از سال جاری دو هفته کاری باقی مانده است که احتمال لرزش جزئی قیمت ها در این مدت زمانی وجود دارد چراکه اکثر تولیدکنندگان به امید افزایش قیمت ها پس از تعطیلات عید، چندان رغبت به فروش ندارند و در صورت نیاز مالی اقدام به فروش می کنند. طی روز جاری نیز قیمت ها همراه با ثبات نسبی اعلام شده است و اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد آجدار و نبشی قیمت های خود را ثابت اعلام کردند و در برخی موارد کارخانه های تولیدکننده پروفیل همچون کارخانه تهران شرق قیمت های اعلامی محصولات خود را کیلویی ۲۰۰ تومان کاهش دادند.

اما این کاهش قیمت ها تنها در برخی از کارخانه ها به چشم می خورد چراکه کارخانه ظفربناب پس از گذشت چند ساعت از روز کاری قیمت محصولات خود را کیلویی ۱۰ تومان افزایش داد و کارخانه های دیگر همچون شاهرود و نیشابور نیز، قیمت محصولات خود را با تأیید لحظه ای اعلام کرده اند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: